victoriaeliasson

Alla inlägg under januari 2013

Av Victoria Eliasson - 30 januari 2013 20:59

Hej! :) Igår hade jag historia provet, det kändes rätt bra faktiskt! (Y) 

Idag skulle vi ha eget ansvar eller eget arbete eller något sånt ;) På alla tre lektionerna, så ingen lärare på hela dagen. 

Tror tanken var att vi skulle sitta i skolan och jobba, men allvarligt talat så vet jag faktiskt inte om någon var där.. ^^ 

Som ni kanske förstår då så var inte jag de ;) 

Fick ett arbete för ett tag sen, där man skulle intervjua några barn och vuxna på förkolan. Tänkte därför att jag kunde göra det idag, så slipper jag göra det på lovet ;) Så halv sex imorse gick jag upp -.- ingen sovmorgon för mig inte! Sen åkte jag med mamma till jobbet. Var en väldigt mysig dag. Dom ungarna är så otroligt härliga! 

Fick intervjuat några barn och nu ska jag la bara skriva ihop det på något sätt, vet inte riktigt hur det ska se ut men ja :) 

Sen jag kom hem har jag mest pluggat. Nu första världskriget.. Det är seriöst tråkigare än andra! D: och det var tråkigt.. 

Imorn blir det back to work. Skola mellan tio och halv fem tror jag. Segt som bara den! Men sen blir det spinning på kvällen (Y) 

Ha de bra :* 

 

Av Victoria Eliasson - 29 januari 2013 16:35



She didn't mean it, she never mean it.. So why in the world would you say it?

Av Victoria Eliasson - 28 januari 2013 20:40

Hejhej :) Idag var en go dag i skolan. Började tio som vanligt, hade redovisning av dialekter. Gick rätt bra, haha Jennie läste halva min, vilket var väldigt gulligt! ^^ Sen slutade vi typ 11, för vi hade sturdiedag resten av dagen. 

Då åkte jag hem, vi hade precis åkt från stationen typ, åkt i 5 min ungefär.. Då märkte jag att vi stog stilla. Så ropa dom ut att de fanns två barn med på tåget vars mamma stog kvar på perrongen.. Hur man nu lyckas!? Så vi fick åka tillbaka och hämta upp henne.. Haha ja mycket har man varit med om men det var nog nytt! 

Men till slut kom jag iaf hem, då började jag plugga. Kan provet till imorn hyfsat bra, asså inte hundra men ändå okej. Hoppas de räcker för ett E iaf. 

Sen åkte jag till orkestern, ja det hände la inget annat än de vanliga. Fick veta att vi ska ha en stor konsert i april, vilket jag ser jätte mycket fram emot. Eftersom vi ska spela med typ alla orkestrar i Kungälv (Y) Riktigt najs! :D 

Nu har jag pluggat ett tag igen. Just nu förhör jag Steph på provet till imorn, hon är grym! Hoppas att vi kan det lika bra imorn.. :/

Ska nog inte plugga jätte mycket mer ikväll tror jag. Men kanske lite innan skolan imorn bara för säkerhets skull.  

Men är sjukt trött nu! Så ska snart lägga mig och titta på en film eller något. Hihi mysigt :) 

Godnatt :* 


Av Victoria Eliasson - 27 januari 2013 13:31

Hej hopp! :) Hoppas ni alla haft en bra dag och en bra helg för övrigt. 

Precis kommit hem, har övningskört med pappa i typ en timma. Riktigt skoj! :D Inte så långt kvar nu.. ja typ 7 månader men det går rätt fort :o 

Nu ska jag börja plugga.. Kan ingenting inför provet på tisdag så det suger! Tycker inte det är särskilt roligt ämne heller.. -.- men när jag körde lyssna vi på radion och de va lite "komiskt" att en gubbe som varit med under andra världskriget och lägret i Polen snackade om det, nu när jag ska plugga in det. Men det var intressant att lyssna på., men de här är bara tråkigt!

Nu klagar jag för mkt igen.. Så ska börja plugga nu ;) Ha de gött alla ni som slipper, hehe ^^ 

 


Av Victoria Eliasson - 26 januari 2013 16:57

Hej :) I veckan snackade jag och Sofia om att träna idag. Men så bestämde vi inget, men imorse kom jag på att jag kanske skulle göra det iaf. Så smsade henne, men fick inget svar. Så bestämde att jag inte skulle gå, lat som jag är så vill jag inte gå själv x) Haha men några minuter i halv smsade hon och frågade om jag skulle med, och då låg jag fortfarande sängen. Så det blev snabba ryck och tjugo i satt jag i bilen (Y) Tränade i en timma, inte skönt då men efteråt så ;) 

Efter passet åkte jag hem, duschade, käkade frukost och bytte om. Sen åkte jag med mamma och Linnea till Stenungsund. Köpte två par jeans. Välbehövligt! Så gick vi runt och kollade lite mer, och jag hittade en jätte snygg tröja på Cubus i stan i veckan. Så tänkte köpa den idag, men den fanns inte i min storlek :( Synd för den var as härlig i tyget och färgen var ljus och grön. Värsta vårtröjan (Y) Men får se om jag kollar i stan nästa vecka ist ;) 

Sen har jag inte gjort så mkt mer idag. Nu har jag precis målat naglarna och bytt kläder. Om typ en halvtimma ska vi åka till min kusin som fyller 7 år idag ;) Tycker det är lika mysigt varje gång någon av mina kusiner fyller år! Så det blir skoj :) 


 

Haha ett collage jag gjorde någon gång för länge sedan :) 

Av Victoria Eliasson - 25 januari 2013 20:28

 



Jag kom på det!! Eller mamma, men nu vet jag vilket barnprogram jag tänkte på igår! 

Täppas Fogelberg heter han. Kunde dock bara se introt, men det räckte, för nu vet jag att det är rätt (Y) 

Men det kan väl inte bara vara jag som sett det programmet? :o 




Av Victoria Eliasson - 25 januari 2013 10:55

Idag var totalt ovärt att gå till skolan!
Började åtta, de va jag och en tjej till på lektionen.. Vi såg på en film som handla om barns hjärnor typ.
Fick dessutom sluta en halvtimma tidigare. Sen hade vi samhäll. Då fick hon mitt häfte och sen fick jag gå. Så var la på den lektionen i typ 10 min ;)
Nu är jag snart hemma. Tror jag måste plugga lite. Kan inget av provet till tisdag. Sen får vi se vad som händer :)

Btw jag har fortfarande inte kommit på barnprogrammet :(


Ovido - Quiz & Flashcards