victoriaeliasson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Victoria Eliasson - 31 augusti 2012 16:57

Hej på er! :D Hoppas ni haft en bra dag. Sorry att jag inte bloggat tidigare, men har faktiskt glömt de! :o Ja men så kan det vara ;)

Började då 9:45 imorse, hade då samhällskunskap. Vi fick någon fördjupnings tjosan mojsan.. ja jag jobbar i alla fall med Felicia :D vi skriver om narkotika, narkotikabrott osv. Så slutade 11:15. Då gick vi och åt och sen hade vi inget att göra så jag och Felicia åkte hem till henne och var där en stund. Skrev även lite mer på vårt arbete. Tänkte satsa på bra betyg ;)

Sen tog vi bussen till slottskogen och gick till "plikta" en leplats där. Så hade vi någon lektion där. Eller det enda man skulle göra var att svara på massa frågor. Lite jobbigt dock, men ja. Så stack jag och några till spårvagnen. Jag var tvungen att hinna med min buss.

Åkte i alla fall till Kungälv och spelade (Y) Sen tog jag bussen till Ytterby och mötte mamma i affären. Vi köpte lite saker för ikväll.

När jag kom hem åt jag lite, fixade lite här så det ser hyfsat snyggt ut och nu har jag precis fixat mig färdigt ;)

Sofia kommer om typ 15 min eller något. Sen går vi in och möter Felicia vid tåget och så kommer Mathilda också sen på något sätt ;)

Vet inte vad vi ska göra men ja vi hittar nog på något ;) Men det blir nog en mysig kväll. Hoppas jag ;) Haha


Ni får ha en bra kväll, för det tänker jag ha! :D Puss :*



Fick bli två gamla bilder, hade inga nya ;)

 
Min ursöta Molly<3

   

Av Victoria Eliasson - 30 augusti 2012 20:45

Godkväll! :) Blev som sagt lite plugg förut. På väg mot en färdig insändare. Men vet dock inte om den är klar ännu.

Åkte i alla fall till friskis förut med Sofia och henne mamma. Körde spinning. Aldrig gjort det förut, så det var skojj att testa. Fick ont när jag satt så länge på en hård sadel liksom. Och självklart i benen också! Men grymt gött efteråt :D Så det blir det att göra om ;)

Så nu har jag kommit hem och precis duschat. Nu blir det på med one piecen och lägga mig framför tvn och kolla på favoritserien! :D Hawaii five-0 Grymt bra!

Sen ska jag måla naglarna, packa väskan och ta fram kläder för imorn.

Imorn börjar jag typ 9 tror jag eller kanske var kvart i tio!? :s vet inte! Ja får kolla det sen.

Sen ska vi till slottskogen och göra något. Slutar typ 13:10 och då åker jag till Kungälv och spelar ;)

På kvällen kommer några kompisar :) Så det blir en kul dag hoppas jag ;) Bloggar mer imorn.

Ha en go kväll. God natt :*


                                            

Av Victoria Eliasson - 30 augusti 2012 13:32

Hej på er! :) Kom hem typ alldeles nyss ;)

Har ju då såklart varit i skolan igen. Fick lite sovmorgon iaf, började tio så behövde inte gå upp förrän halv åtta. Så det var lite skönt. Hade först klasstid eller vad det heter. Då gjorde vi verkligen ingenting vettigt. Fick ett papper med allas mobilnummer. (i klassen) Sen sluta vi typ. Så ingen mening med att gå dit egentligen.

Efter den roliga lektionen hade vi "barns lärande och växande" vet inte vad vi ska göra på den lektionen i framtiden så att säga. Men idag såg vi i alla fall på ett avsnitt som gått på tvn. Det handlar om barn med Down syndrom. Jag hade i och för sig redan sett det programmet. Men ganska intressant faktiskt ;)

Efter det slutade vi ;) Så jag och Felicia gick och åt i bamba. Sen drog vi till stan. Nej men till mitt tåg. Så satt vi där och läste metro och hade allmänt skojj (y) Så kommer det fram en.. gubbe/kille... vad man nu kallar dom!? Han såg ut att vara i typ trettio-årsåldern i alla fall. Så började han snacka med oss.. :s Jätteskum snubbe..

Så vi drog därifrån. Usch han var äcklig!! Så vi satte och i alla fall på ett annat ställe liten stund x) Sen tog jag tåget hem. och nu är jag då hemma.


Nu ska jag verkligen försöka "plugga". Har en insändare att skriva till på måndag och jag tror inte jag hinner det i helgen. Så nu är min enda chans! Ja men problemet är väl bara att jag inte kan skriva.. har liksom ingen fantasi om ni förstår!? :( Så det är väldigt jobbigt att skriva sånna här saker. Men men, får väl göra det bästa av situationen i alla fall!

Vi hörs kanske ikväll :) Ha de! Puss :*


     

Av Victoria Eliasson - 29 augusti 2012 16:35

Heej! :D Hur mår ni? Bra hoppas jag ;) Själv känner jag mig glad, fråga inte varför ;)

Började kvart över åtta imorse, så mötte Felicia i stan. Skulle till "älvrummet". Det ligger vid göteborgs operan ;)

Vet inte riktigt vad vi gjorde, eller vi typ lyssna på en "tant" som berätta hur Göteborg ska se ut i framtiden och lite sånt.. Inte överdrivet skojj direkt men ja ;)

Så var vi där i typ en och en halv timma. Hade då rast i nästan tre timmar. Jag och Felicia stack och åt och sen åkte vi hem till henne. Så låg i hennes soffa och såg på Vampire diaries. Ingen aning hur det stavas x) Haha lite kul serie ;)

Klockan tolv åkte vi tillbaka till skolan och hade en lektion till. På den gjorde vi typ bara en namnlek. Skulle lära oss alla namn.. 30 stycken är rätt många.. Jag kunde iallafall alla utom fyra. Men tror jag kan dom nu! (Y)

Sen slutade jag så då åkte jag hem. Fick sluta typ 40 min tidigare. Så var hemma kvart över två (Y)


Sen dess har jag fixat lite på mitt rum och fixat lite med några låtar och lite så ;) Ikväll kommer mormor, morfar och farmor hit. Vi ska fira pappa lite. Ja det kanske jag inte sa!? Men han fyller år idag! :D Ja så det blir min kväll :)

Så då vet ni det. Ha det gött :) Puss :*




                                    

Av Victoria Eliasson - 28 augusti 2012 17:26

Hej! :) Haft en bra dag? Min har varit helt okej ;)

Tänkte bara skriva lite snabbt nu. Kom hem för typ en timma sen.

Åkte iaf hem till felicia imorse och mötte henne där i stället för i skolan. Hade sen tre urtråkiga lektioner.

Svenska, historia och idrott.. As tråkigt! På idrotten hade vi bara genomgång, var där i en kvar. Så hade inte ens behövt byta om.. -.- Sen kuta jag till tåget! Men det var bara överambitiöst, tåget var 20 minuter försenat! Så kom hem som jag skulle gjort ändå.

Nu har jag precis ätit och ska börja "jobba". Ska göra ett typ schema tänkte jag på saker jag ska plugga och när osv. Sen ska jag spela mina orkesterlåtar, kanske börja på en insändare i svenskan. Och sist men INTE minst städa mitt rum. Några kompisar kommer på fredag så kan inte se ut såhär då ;) Haha. Om jag hinner och framförallt orkar, ska jag försöka springa ikväll. Men just nu tror jag inte jag hinner det. Har en del att göra. Men får se. Är jag effektiv så kanske ;)

Så ska sätta fart nu, hörs senare! Puss :*



 

Av Victoria Eliasson - 28 augusti 2012 16:15

Jag hade lite svårt att bestämma vilken som är min absoluta favorit. Har många tröjor jag gillar.

Men denna vann tillslut ;) Både snygg och jätteskön ;)


 



Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 22:41

Godkväll! :) 
Har precis tvättat bort sminket, fixat mig lite och ätit och nu sitter jag i soffan. Såg på "Underbart är kort" ;) men det är slut nu. Så ska lägga mig alldeles strax, är as trött! 

Kom hem från orkestern för typ tre timmar sen. Var skojj! :) 
Fick även en speltid så spelar nu på fredagar efter skolan. Om ni
var intresserade ;) 

Imorn blir det sovmorgon, börjar inte förrän 11. Så går upp runt halv nio.
Ska möta Felicia i skolan innan så ska vi äta tillsammans ;) 
Sen blir det baara tråkiga lektioner! 
Svenska, historia och idrott -.- usch!! Men men.. 
Slutar 16:30! :( ja men sånt är livet. Ska inte klaga på mitt schema. Typ enda dan jag slutar sent. 

Okej jag håller typ på att somna nu. Fattar inte vad det är för fel på mig.. :s 
Haha men god natt. Vi hörs imorn  :) sov gott :*

Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 15:59

* Dagens humör: Toppenhumör! Jätteglad, veckan ser ut att bli bra!

* Dagens borde: Träna, men tror tyvärr inte att jag hinner det idag. Städa mitt rum.

* Dagens frisyr: Utsläppt, lätt lockigt/ vågigt.

* Dagens smink: Mascara

* Dagens klädsel: Svarta jeans, grått linne med blommor, skinnjacka och amerikanska converse.

* Dagens planer: Orkester nu. Hade gärna tränat eller sprungit. Men som sagt, tror inte jag hinner det idag.

* Dagens vill ha: Hål i örat ;)

* Dagens längtan: Teneriffa!!

* Dagens beroende: Always: musik.

* Dagens tråkigaste: Borde vara att det är måndag, vilket betyder ny skolvecka. Men tror faktiskt inte att det är det! 

Så känns väldigt bra att kunna säga pass! :D


Fick detta tipset av min kompis. Har nu något tips på roliga saker man kan skriva här så kom gärna med det :)

Ovido - Quiz & Flashcards