victoriaeliasson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Victoria Eliasson - 18 augusti 2012 21:27

God kväll ;) hoppas ni haft en bra dag :) har tyvärr inte hunnit bloggar något tidigare idag.
"imorse" lite efter 11 åkte jag, mamma och Linnea till Marstrand. Sekelskifts dagarna var där denna helgen. Så tyckte det var lite roligt att åka dit.
Så gick vi en guidad tur av författaren Ann Rosman. Hennes böcker utspelas på Marstrand, så det var kul att ha läst böckerna och sen se platserna och höra om dom ;)
Sen gick vi runt lite och kollade på alla utklädda människor.
När jag kom hem åt jag lite mellanmål. Sen gick jag ut och gav några djur mat. Ska göra det i en vecka för att kunna betala av min garderob (y) soft avbetalning! ;)
Typ klockan fem stack jag hem till Sofia. Mina kusiner skulle ju komma ikväll men jag tyckte det var roligare att vara med henne istället :)
Så gick vi ut på en snabbpromenad och sen gjorde vi tacos :)
Nu har vi precis sett färdigt på Wallander :) vet inte vad vi ska hitta på nu, men om en stund får hon följa mig hem ;) tänker inte gå själv när jag precis sett deckare.. :s lättskrämd!? Japp!! ;) så hittills har det varit en mysig kväll :)
Blir nog inget mer inlägg ikväll. Så sov gott och så :) puss :*

Några bilder från Marstrand och några från ikväll :)

Av Victoria Eliasson - 18 augusti 2012 08:59

Tänkte börja med en ny sak :) dag 01, dag 02 osv. Får väl se om jag gör färdigt den, haha nej men det ska jag väl försöka med ;) Vet inte riktigt när jag börjar, men någon dag nu ;)



 

Av Victoria Eliasson - 17 augusti 2012 17:41

Halloj :) Haft en bra dag? Min har varit jättemysig ;)

Åkte ju då till Göteborg tillsammans med Linnea imorse. Gick först till trädgårdsföreningen, men ingenting hade liksom startat när vi kom. Allt började klockan tolv och vi var där halv. Så gick runt och tittade där dom sålde saker, typ smycken och sånt. :) Sen gick vi runt och tittade när dom satte igång. Men där var mest för mindre barn tror jag.

Så vi gick till kungsportsplatsen och tittade på en kille som hade en enmanschow. Han var riktigt grym faktiskt ;) dock snackade han bara engelska. Men eftersom jag är så grym på det (not) så fattade jag nästan allt ;) Haha ja men det var inte så jobbigt :)  Så där stog vi i en timma typ. Sen gick vi till avenyn och sen till nordstan. När vi var i nordstan kom vi på att vi visst var hungriga så vi gick och åt. Efter det gick vi i affärer. Tänkte att man kunde köpt någon snygg tröja eller något, men nej. Hittade ingen snygg :( Aja. Tog sen tåget hem strax efter fyra.

När vi kom till ytterby var mamma i affärern, så vi åkte med henne så vi slapp gå hem (y)


Nu är jag då hemma, vet inte vad jag ska hitta på. Fick just veta att mina kusiner kommer hit på typ middag imorn kväll. Så kanske måste hjälpa till att städa nu :( Men vi hörs ikväll :) Puss :*

Av Victoria Eliasson - 17 augusti 2012 12:45

  

(inte jättebra bild, hittade tyvärr ingen på nätet :s )


Tänkte tipsa om en olja som man använder mot huden. Man kan ha den som massage olja, bad olja, om huden känns torr eller om man bara vill ha en mjukare hy. Stog även att man kan ha den i håret. Men har inte testat det ännu.  

Använder den ibland. Gillar man inte lukten av kokosnöt så är det kanske inte något jätte bra val. Den luktar ganska mycket när man tar på den. Jag brukar ta den på kvällen och låta det "verka" över natten liksom. Då luktar man inte heller på morgonen ;)





Av Victoria Eliasson - 17 augusti 2012 12:00

                               



- Att dölja ett fel med en lögn,

är att ersätta en fläck med ett hål -



Av Victoria Eliasson - 17 augusti 2012 08:41

Godmorning :)) Hoppas ni sovit gott :)

Jag vaknade tidigt som vanligt ;) Men det är kanske bra ändå, blir inte så stor omställning för nästa vecka. Kommer i och för sig behöva vakna typ två timmar tidigare än idag.. men ja.

Idag ska jag till stan med Linnea. Kulturkalaset är ju i full gång nu och har hållt på några dagar. Så vi tänkte åka dit och gå en stund :) Om inte annat kan man ju kolla på massa folk x)

Ska ta tåget vid 11, så blir att gå upp ganska snart. Ska duscha, äta frukost, fixa mig och allt det vanliga ;) Vet inte när vi kommer hem. Men blir väl ett par timmar där i alla fall. Var länge sen jag var på kulturkalaset nu, så det ska bli roligt! :))

Tänkte göra i ordning något inlägg nu som kommer upp under dagen :)

Men ni får ha en bra dag :) Bloggar när jag är hemma igen. Puss :*


 

Ovido - Quiz & Flashcards