victoriaeliasson

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 22:41

Godkväll! :) 
Har precis tvättat bort sminket, fixat mig lite och ätit och nu sitter jag i soffan. Såg på "Underbart är kort" ;) men det är slut nu. Så ska lägga mig alldeles strax, är as trött! 

Kom hem från orkestern för typ tre timmar sen. Var skojj! :) 
Fick även en speltid så spelar nu på fredagar efter skolan. Om ni
var intresserade ;) 

Imorn blir det sovmorgon, börjar inte förrän 11. Så går upp runt halv nio.
Ska möta Felicia i skolan innan så ska vi äta tillsammans ;) 
Sen blir det baara tråkiga lektioner! 
Svenska, historia och idrott -.- usch!! Men men.. 
Slutar 16:30! :( ja men sånt är livet. Ska inte klaga på mitt schema. Typ enda dan jag slutar sent. 

Okej jag håller typ på att somna nu. Fattar inte vad det är för fel på mig.. :s 
Haha men god natt. Vi hörs imorn  :) sov gott :*

Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 15:59

* Dagens humör: Toppenhumör! Jätteglad, veckan ser ut att bli bra!

* Dagens borde: Träna, men tror tyvärr inte att jag hinner det idag. Städa mitt rum.

* Dagens frisyr: Utsläppt, lätt lockigt/ vågigt.

* Dagens smink: Mascara

* Dagens klädsel: Svarta jeans, grått linne med blommor, skinnjacka och amerikanska converse.

* Dagens planer: Orkester nu. Hade gärna tränat eller sprungit. Men som sagt, tror inte jag hinner det idag.

* Dagens vill ha: Hål i örat ;)

* Dagens längtan: Teneriffa!!

* Dagens beroende: Always: musik.

* Dagens tråkigaste: Borde vara att det är måndag, vilket betyder ny skolvecka. Men tror faktiskt inte att det är det! 

Så känns väldigt bra att kunna säga pass! :D


Fick detta tipset av min kompis. Har nu något tips på roliga saker man kan skriva här så kom gärna med det :)

Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 14:49

Även fast ni inte känner er som en blondin, läs denna! ;)



1. Hur länge varade 100-åriga kriget? - 116 år - 99 år - 100 år - 150 år

Blondinen använder sin rätt att hoppa över frågan

2. I vilket land uppfanns Panama-hatten? - Brasilien - Chile - Panama - Equador Blondinen tar publiken till hjälp

3. I vilken månad firar ryssarna oktober-revolutionen? - Januari - September - Oktober - November

Blondinen ringer en vän.

4. Vad het...te George IV? - Albert - George - Manuel - Jonas

Blondinen söker efter rätt svar på internet.

5. Från vilket djur har Kanarieöarna fått sitt namn? - Kanariefågeln - Kängurun - Råttan - Sälen

Blondinen åker ur tävlingen.



PS. Om du har småflinat lite när du har läst detta, titta på svaren här nedan:

1. 100 åriga kriget höll på i 116 år (1337-1453).

2. Panama-hatten uppfanns i Equador.

3. Oktober-revolutionen firas i november.

4. Kung George IV hette Albert.

5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter sälen. Canaria betyder på latin 'sälarnas ö' (havshund).



Alltså, hur många rätt hade du??


Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 13:44

Känslan är så underbar när man sitter på tåget igen efter ännu en lätt och problemfri dag i skolan. Musiken är på i öronen och världen svischar förbi utanför fönstret. Solen skiner och allt känns bara as gött! 
Hade två lektioner där läraren enbart stog och pratade. Sista lektionen fick vi sluta en timma tidigare på. Kommer då hem en timma tidigare (såklart ;) och jag behöver därmed inte stressa innan orkestern. 
Jag märkte just att jag är hungrig som det värsta! :o redan.. Men får äta när jag kommer hem. Sen blir det bara att slappa eller något och sen tar jag en buss halv fem in till Kungälv. 
Blir en extra lång orkester ikväll så kommer sluta runt sju. Men det är roligt! :) har verkligen saknat den över sommaren! 

Hoppas ni haft en riktigt bra dag allihopa! :) vi hörs senare :* 

Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 12:00

Ja.. Har inte köpt något på ett tag. Minns inte ens vad jag köpte senast.. :s Får helt enkelt lägga upp denna igen när jag köpt något ;) Bra va!? :) Haha


 

Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 09:14

Godmorgon! Hoppas ni sovit gott.
Nu sitter jag på tåget mot skolan för en ny vecka ;) känns faktiskt rätt bra. Jag är än så länge taggad för detta året! (y)
Tänkte bloggar förut, men hann inte det. Så ska föröka göra det nu om internet funkar så pass länge ;)

Igår kväll övningskörde jag i några timmar då.
Började med växel. De gick faktiskt riktigt bra :D men får inte köra med den på vägen ännu, eftersom den klassas som lätt lastbil. Så körde runt på en parkering mest.
Sen åkte vi hem och bytte bil. Så körde jag runt typ överallt och ingenstans. Nej men ni fattar. Körde på jättesmala och krokiga vägar, s lite jobbigt när man mötte någon. Men det gick!
Nu är jag snart framme så måste sluta ;) slutar 13:50 idag och sen ikväll blir ett orkestern! :D
Ha en bra dag! Puss :*

Ovido - Quiz & Flashcards