victoriaeliasson

Alla inlägg under mars 2012

Av Victoria Eliasson - 31 mars 2012 17:14

Tja :) Ska snart åka på kalas till min moster som fyllde år i veckan ;) Så blir att träffa släkten. De blir najs :D

Idag har jag pluggat större delen av dan. I morse åkte jag med mamma och fixade lite saker. Sen åkte vi hem och så började jag plugga då. Tror jag är färdig med mitt svenska tal nu ! :D As glad !

Sen har jag inte gjort så mkt mer. Fixat mig för ikväll typ ;) Ja men ni får ha en bra kväll :D Puss.

 



Av Victoria Eliasson - 30 mars 2012 20:38

Hejsan :) Sitter nu i min ensamhet och glor på tv.. Helt ensam hemma :( grymt tråkigt.. Men tur att facebook finns iaf ;)

Idag hade vi en skön dag i skolan. Först engelska i en timma där vi bara typ snacka. Sen bowla vi på idrotten ;) De va så skojj ! :D Sen på sista lektionen skulle vi träffa vår nya lärare. Han kom typ in och presentera sig och var ute igen på två minuter... :p Haha sen så gav vi läraren en present och sen sa vi hej då. Så slutade en timma tidigare än vanligt :D Gött :D

I eftermiddag har jag inte gjort så mkt. Fixat lite hemma och så. Nu ser jag på minuten. En från Kungälv typ som är med ikväll ;) Inte för att jag känner henne men.. haha ja alltid kul när de är någon typ från där man bor liksom ;)

Ska kolla igenom alla bilder vi tog på bowlingen ikväll oxå. 400 stycken... -.- Haha så jag har att göra ett tag nu !

Ha de gött :)

Av Victoria Eliasson - 29 mars 2012 21:41

Go kväll :D Kom in för en liten stund sen. Tog en promenad med Sofia och hundarna ;) Riktigt trevligt ! :D

Eftermiddagen har spenderats med plugg.. Skrev lite på mitt tal. Som jag för övrigt kom på ett ämne till ;) Men har mycket kvar att skriva. Är ganska långt med fyra-sex minuter.. Elr inte ganska, väldigt ! :O

Nu sitter jag och hoppas på att min lärare ska rätta arbetet som jag skickade in förut. Men han sa att de kunde bli när som helst under natten.. Haha ja så tror inte att jag sitter och väntar på de faktiskt ;)

Ja och förut när jag satt och plugga så ropa mamma att hon hade gjort typ kvällmat. och gissa om jag blev glad när hon hade gjort pannkakstårta xD Hahah så gott ;D Blev ett perfekt break i plugget :D Haha tack mamma :*

Imorn tror jag blir en soft dag ;) Går 8 till 12:50. Ska bowla på idrotten, så de blir inte så ansträngande ;) och på sista lektionen kommer vår nya lärare och presenterar sig elr nått. Kul att se vem han är. Elr såg han iofs idag men vet inte vem/hur han är. Då ska vi oxå ge vår lärare en present :D Hoppas han blir glad !

Ska iaf lägga mig nu. ;) Ska upp tidigt imorn.. som vanligt! Sov gott :*


 


Av Victoria Eliasson - 29 mars 2012 17:32

Hej på er! :) Hoppas ni haft en go dag?! :D
Jag kom iaf hem för en stund sen. Idag har vi haft en ganska go dag. Hade först matte där läraren stog och prata, i typ en halvtimma, till en halvsovande klass.. Haha, sen skulle vi haft naturkunskap. Men när vi kom dit sa läraren att vi inte behövde vara där om vi inte ville. Vi kunde få sitta på något annat ställe och jobba eller göra vad vi ville. Jag fattar inte varför vi har dom lektionerna ! :o Men de va rätt gött. Så jag och Josefina satt i navet och jobbade med en annan uppgift. ;) Sen på dom två sista lektionerna hade vi redovisning på ett JÄTTEstort arbete som vi precis gjort färdigt. Sen skulle man göra en utvärdering på den. När man var klar fick man gå :D Det tog typ en kvart att göra klart den. Så gryymt gött att de arbetet äntligen är färdigt ! Har hållt på med e i typ tre veckor..
Så jag slutade iaf typ halv två. Men då hann jag såklart inte med tåget.. -.- Så jag satt kvar i skolan i typ en timma med några andra som jobbade ;) Men de va gött, slutade iaf två timmar tidigare än vanligt :D

Ikväll eller eftermiddag ska jag plugga. Måste skriva ett svenska "tal" inför nationella i 4-6 minuter ! :O Ska ha de på tisdag.. :s Har ingen aning vad jag ska skriva om. Blää!! Så om de är någon som har ett förslag på ett ämne om relationer som jag kan skriva om så får ni gärna skriva de ! :D Skulle bli såå glad :D

Jaja får la försöka komma på något nu... Kommer aldrig bli färdig när jag  sitter här ;) Ha de. Puss :)

Av Victoria Eliasson - 28 mars 2012 17:10

Hejsan hejsan :) Tänkte bara göra ett litet kort inlägg.

Kom hem för en stund sen, från skolan. Förvånade!? :p Har inte haft några roliga lektioner idag heller.

På samhällskunskapen fick jag reda på att vi ska ha prov nästa onsdag.. Vilket jag hade glömt, elr jag kanske aldrig fått reda på de!? ja strunt samma.
Fick iaf oxå reda på vilken lärare vi ska få från och med nästa vecka ;) Har iofs aldrig sett honom. Men som min lärare beskrev honom så verkar det som det kommer bli bra ;) Vill veta vad jag ska få för schema ! Men det kommer väl..

När jag kom hem så hade mamma hämtat mina skor som jag beställde ! Vita låga converse :D Yes så lycklig ! :D

Dom va jätte snygga iaf ;D

Så eftersom jag nyss fick ett prov till att plugga till.. (bara 20 sidor.. -.-) så måste jag plugga de närmsta åren !!

Kanske hinner blogga något ikväll, om jag överlever eftermiddagen vill säga.. Så nu blire plugg på HÖÖG nivå -.- Hoppas ni får en bättre eftermiddag än jag kommer få ;) Puss på er :*


 

Av Victoria Eliasson - 27 mars 2012 16:54

Hej hej :) Hoppas ni haft en bra dag!? :D Har if jag ;)

Sitter ute i solen nu och försöker plugga. Det är lite svårt eftersom man inte ser något.. :p

Hade bara typ tråkiga lektioner idag. På stl är det alltid en som bakar någonting och bjuder på, idag hade Marijana gjort tårta..   Så vi satt ute och åt. Haha as gött :D På lunchen satt jag och Josefina ute och sola i nästan 2 timmar ;) Haha ja vi försökte iaf bli bruna.. gick sådär.. Så hade hon med sin systemkamera, så vi satt och bomba varann med bilder xD Ja sen åkte jag hem. Elr jag tänkte först spela orgel (tror jag ska sluta med de..) men när jag kommer dit så säger han att vi skulle ha lektionen på torsdag.. Det hade jag såklart glömt ! Hur glömsk får man bli!? :O

Ja men de va iaf skönt för då kom jag hem tidigare oxå ;)

Usch nu blev de ju kallt här.. Vrf börja de blåsa!? :( Jaja ska nog gå in snart. Ska iaf fortsätta plugga nu. Som jag antagligen oxå ska göra heela kvällen.......puss :*


 

Av Victoria Eliasson - 27 mars 2012 06:58

  

Ska snart gå till tåget. Blev färdig tidigare än jag räknat med, så har typ en kvart innan jag ska gå.
Idag är det en halvlång dag. Börjar 8:20 och slutar 14:40. Så de är helt okej.
Ikväll måste jag VERKLIGEN plugga ! Blev inte jätte mycket igår,hände lite andra saker. Men ikväll så. Så de blir min kväll.. :( Men men.

Okej vet inte vad jag ska skriva nu, så tror jag slutar ;) Haha ha en kanon dag alla :) Puss :*

Av Victoria Eliasson - 26 mars 2012 16:56

Hej ! Sitter och pluggar nu.. Men tänkte jag tar en liten paus ;)

Idag har jag varit i skolan då som vanligt. Hade först svenska. Då gick vi igenom nationella proven, ska ha muntligt nästa tisdag ! :s :| usch !! Ja sen hade vi hälsopedagogik då de kom en .. ja vet inte vad hon var, hon jobbade iaf på Amnesty. Så stog hon och pratade i typ två timmar om rättigheter tror jag... Väldigt ointressant när hon ger en elev all uppmärksamhet kan jag bara säga.. Fick sluta en halvtimma tidigare, vilket var väldigt skönt.

När vi sluta åkte jag och Gabbie till Kungälv, för vi skulle köpa en sak till vår lärare. Kom äntligen på något. Det blev typ en prydnadsak där det står en text, coh typ "Du är speciell" ;) Blev jättebra :D

Sen åkte vi hem. Så nu sitter jag och pluggar. -.- Men detta är sista arbetet som vi gör med honom nu, så det måste blir bra. Så jag får la stå ut, ska vara färdigt på torsdag..

Btw fick tillbaks ett prov vi gjort. Fick C :D väldigt nöjd, eftersom det kändes som det gick så GRYMT dåligt! Så fick vi tillbaka ett annat arbete, där jag fick B ! Så nu är jag riktigt glad :D

Ja ska iaf fortsätta plugga nu.. Kanske skriver något ikväll. man vet aldrig :p Ha de :*


 

Ovido - Quiz & Flashcards