victoriaeliasson

Alla inlägg under september 2012

Av Victoria Eliasson - 30 september 2012 15:46

Hej hej! :) Hoppas ni har roligare än vad jag har. -.- Håller på att plugga för fullt.. Asså jag kan säga att det går sådär. 

Det är så sjukt tråkigt och har så mkt. Ska t.ex lära mig, lungorna, hjärtat och hela blodomloppet. Fattar inte heller varför. och kronologi.. en miljon olika årtal, typ mellan vilka år var upplysningstiden? :o Men hallå! 

Ja detta har jag då hållt på med i typ 3-4 timmar. 

Sov ju hos Sofia inatt för er som missade det. La oss runt ett och vaknade halv åtta! -.- Aa segt! Sjukt trött fortfarande. Sov ända ganska många timmar liksom. Men men.. de går la över ;) haha 

Åkte hem runt tolv och sen har jag la mer eller mindre pluggat sen dess. Kommer nog försöka göra det resten av kvällen. 

Imorn är det vanlig dag, skola mellan 10- 15. Sen orkester 17-19 typ. Ja och sen lite plugg på de. Så jag kommer väl inte ha för lite att göra imorn heller.. :( Men nu måste jag fortsätta plugga. 

Ha en bra kväll :) 


Min pluggställning är rätt go iaf :) 

 

Av Victoria Eliasson - 29 september 2012 23:37

God kväll! :) ligger i soffan med täcke, godis och chips, xD och har precis sett färdigt "hungergames" Har haft en jättemysig kväll!
Gjorde egen pizza när jag kom, sen gick vi ut på en promenad i ösregn. Har nu då sett hungergames, riktigt bra film!
Ligger och snackar i soffan, ska la lägga oss om en stund också ;)

Imorn blire att nog att plugga.. Men det problemet tar vi då! ;)
Ni får ha en bra kväll :) god natt!

Av Victoria Eliasson - 29 september 2012 15:58

Hej :) Har just städat klart mitt rum och packat ner lite saker jag ska ha med till Sofia ikväll. 

Tidigare idag var jag, mamma och Linnea på bokmässan. Var där klockan nio, men det var grymt mycket folk mot slutet. Var helt okej att gå där. Fanns inte så mycket kul att se denna gången och när det blev så mycket folk överallt kunde vi inte ens gå, så då var de bara jobbigt att gå där. Men lite hittade vi allt. 

Jag köpte några saker- tre böcker för det var superbilligt! och lite roligare pärlor och typ glittrigt resårband, som Molly ska få när hon fyller år ;) Eftersom hon är enda tjejkusinen jag har, måste jag ju ge henne mycket tjejsaker! ^^ 

Sen åkte vi hem, va hemma runt 2. Om ni va intresserade ;) 

Ja och nu har jag då precis städat mitt rum som jag sa. Ska gå till Sofia om typ 15-30 min. Så blir det att göra mat och sen se på film ikväll :) Kommer bli super mysigt! Som alltid x) <3 

Ska fixa lite till innan jag går, kanske skriver lite ikväll ;) Vem vet!? Ha en bra lördagskväll :)) Puss 

 

Sakerna jag köpte idag: 



     

Av Victoria Eliasson - 28 september 2012 17:54

Ja här är några- två- bilder. Haha, den första är från bion igår och den andra vår havsbild! Erkänn fiin? :D 


 

haha jag ser inte klok ut xD 


 

Va tycks? :D    

Av Victoria Eliasson - 28 september 2012 16:44

Hej på er! :) Hoppas ni mår bra! Det gör jag, men som många andra dar så vet jag inte varför :D 

I skolan idag hade vi grundläggande vård och omsorg, samhäll och sist pedagogiskt arbete. 

På samhälls lektionen kom en person som suttit i fängelse i typ tre år och berättade för oss hur det var osv. 

Sista lektionen gjorde vi klart vårt collage. Asså blev jättenöjd! Blev faktiskt väldigt fint, tycker jag ;) Så tror vi är typ frädiga med vårt arbete nu. Eller ja, om vi inte är det så spelar det nog ingen roll, för vi ska redovisa på måndag vilket fall.. -.- 

Sen gick jag och Elin- en i klassen- till bussen tillsammans :) Trevlig tjej! (Y) Så åkte jag till Kungälv. Skulle ju spela idag igen :) Haha så satt jag utanför och väntade på att få börja, så kommer det en, typ vaktmästare eller nått sånt, han bytte iaf lysrör m.m  Så frågade han mig om jag var ledsen och mådde dåligt, eftersom jag inte satt och log.. Ja jag funderade på vad jag skulle le åt när jag satt där i en tråkig korridor, typ helt forever alone. 

Men ja han tyckte i alla fall synd om mig. Han trodde någon varit elak.. :p Så han började prata med mig, om typ allt mellan himmel och jord. Han frågade bla om jag skulle gå ut ikväll med mina kompisar.. (?) Haha men okeej. Jag har aldrig sett honom förut och han frågar om jag ska ut. Ja men det är väl kul att det finns personer som honom. 

Som vågar gå fram till vem som helst och fråga så allt är okej och sen börja prata om allt möjligt. 

Ja han gjorde min dag! :)) 

Sen åkte jag hem och nu ska jag alldeles strax åka och handla. Ska köpa lite saker för imorn, då blir det att gå till Sofia och ha myskväll. Ah så mysigt vi ska ha det! :* 

Ja men mamma vill gärna åka nu.. Haha jag lägger ut någon bild ikväll i alla fall :) Får se om det blir något mer. Puss :* 

Av Victoria Eliasson - 27 september 2012 18:05

Ja jag hade tänkt ha många bilder.. men blev inte så :( Aja dom här får räcka :) 


 
Felicia hade tråkigt på lektionen.. 
 


Snodde bilden av Sofia. hihi hoppas de är okej ;) 


     

Blev en bild från igår också ;) Magnus Carlsson :) 

Av Victoria Eliasson - 27 september 2012 16:58

Heej! :) Nu är jag tillbaks igen ;) 

Haft en as grym dag! :D Kom hem för typ en halvtimma sen. Började dagen klockan tio. Hade då klasstid, men höll bara på i typ 10 min för dom hade inget att säga x) 

Sen hade vi barns lärande och växande. Vi jobbade med vårt temaarbete. Började på ett collage igår, så fortsatte på det idag. Blir as fiint! :D Fiskar, sjögräs, glitter och sand typ. Skulle tagit kort men så blev vi inte färdiga. Men ska göra det imorn så ni får se vilken fin bild vi gjort. Hahah.. 

Slutade klockan tolv. Så stack vi och åt, ganska äcklig mat. Det får man kanske inte säga. Men den var sjukt stark och det var massa majs i.. :( och jag gillar inte majs! 

Så följde med några tjejer till mc för att dom skulle äta. Satt där ett tag. Sen vet jag ärligt inte vad vi gjorde. Haha vi typ stog ute i stormen och snackade och flummade. Sen stog vi inne en stund och ja så höll vi på. Haha men vi hade kul iaf! :D 

Men sen gick jag i alla fall till bion med underbara människor! Satt där en timma innan det började.Haha lite segt men det funkade. Haha och sen såg vi att det var vi- sju pers- och en pappa med två små döttrar- typ 4-6 år- som skulle se filmen. HHaha så vi var tio pers i hela salongen! xD Jaa men vi hade i alla fall roligt. Tror vi skrattade mer än vad barnen gjorde (Y) But I don't care, I LOVE it! 

Och man lever trots allt bara en gång så det är bäst att leva medans man kan! ;D 

och det ska jag göra nu, genom att PLUGGA... -.- Men måste så det är bara att sätta igång! 

Ha de! :D Kommer lite bilder sen ;) 

 

 


Av Victoria Eliasson - 26 september 2012 21:55

Godkväll! Hoppas ni haft en bra dag! :) Min var okej..

Ja förresten igår hade jag en seg, lång dag. Slutade halv fem, fick springa till tåget för att hinna.. -.- Sen körde jag iaf! :o I bilskola! Första gången. Haha var nervös innan men läraren var väldigt bra ;) Så han blir nog rolig att köra med. 

Sen idag då iaf. Vet inte riktigt vad vi gjorde dom första lektionerna.. Väldigt flummigt! Sånt gillas inte.. :( Aja sen gick vi till Hvitfeldska. Ja jag har ingen aning hur det stavas.. Gick på en föreläsning eller vad man ska kalla det om preventivmedel. Ganska så jättetråkigt! Satt bara och lyssna i två timmar.

Magnus Carlsson var där och sjöng! :o Typ det enda roliga ;) HAha satt och flumma med två tjejer i min klass sista tiden xD Haha så kul hade vi! xD 

Slutade dessutom en och en halv timma senare än jag skulle gjort.. :( Åh segt att komma hem halv sex! 

Stack iaf hem sen. Så började jag plugga och det har jag gjort typ hela kvällen. Har massa saker att göra nu innan praktiken. 

Fick även mina skor idag som jag beställde. As sköna! :D 

Nu ska jag snart lägga mig tror jag. As trött och fortfarande inte bra från min förkylning.. :( Typ värre nu än förut också :( Aja får se hur det blir. 

Imorn blir det skola mellan 10 och 12 :D Sen ska jag och några tjejer fårn klassen på bio! :D Ska bli as najs! 


Japp men vi hörs. God natt :* 


 


Ovido - Quiz & Flashcards