victoriaeliasson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 14:49

Även fast ni inte känner er som en blondin, läs denna! ;)



1. Hur länge varade 100-åriga kriget? - 116 år - 99 år - 100 år - 150 år

Blondinen använder sin rätt att hoppa över frågan

2. I vilket land uppfanns Panama-hatten? - Brasilien - Chile - Panama - Equador Blondinen tar publiken till hjälp

3. I vilken månad firar ryssarna oktober-revolutionen? - Januari - September - Oktober - November

Blondinen ringer en vän.

4. Vad het...te George IV? - Albert - George - Manuel - Jonas

Blondinen söker efter rätt svar på internet.

5. Från vilket djur har Kanarieöarna fått sitt namn? - Kanariefågeln - Kängurun - Råttan - Sälen

Blondinen åker ur tävlingen.



PS. Om du har småflinat lite när du har läst detta, titta på svaren här nedan:

1. 100 åriga kriget höll på i 116 år (1337-1453).

2. Panama-hatten uppfanns i Equador.

3. Oktober-revolutionen firas i november.

4. Kung George IV hette Albert.

5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter sälen. Canaria betyder på latin 'sälarnas ö' (havshund).



Alltså, hur många rätt hade du??


Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 13:44

Känslan är så underbar när man sitter på tåget igen efter ännu en lätt och problemfri dag i skolan. Musiken är på i öronen och världen svischar förbi utanför fönstret. Solen skiner och allt känns bara as gött! 
Hade två lektioner där läraren enbart stog och pratade. Sista lektionen fick vi sluta en timma tidigare på. Kommer då hem en timma tidigare (såklart ;) och jag behöver därmed inte stressa innan orkestern. 
Jag märkte just att jag är hungrig som det värsta! :o redan.. Men får äta när jag kommer hem. Sen blir det bara att slappa eller något och sen tar jag en buss halv fem in till Kungälv. 
Blir en extra lång orkester ikväll så kommer sluta runt sju. Men det är roligt! :) har verkligen saknat den över sommaren! 

Hoppas ni haft en riktigt bra dag allihopa! :) vi hörs senare :* 

Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 12:00

Ja.. Har inte köpt något på ett tag. Minns inte ens vad jag köpte senast.. :s Får helt enkelt lägga upp denna igen när jag köpt något ;) Bra va!? :) Haha


 

Av Victoria Eliasson - 27 augusti 2012 09:14

Godmorgon! Hoppas ni sovit gott.
Nu sitter jag på tåget mot skolan för en ny vecka ;) känns faktiskt rätt bra. Jag är än så länge taggad för detta året! (y)
Tänkte bloggar förut, men hann inte det. Så ska föröka göra det nu om internet funkar så pass länge ;)

Igår kväll övningskörde jag i några timmar då.
Började med växel. De gick faktiskt riktigt bra :D men får inte köra med den på vägen ännu, eftersom den klassas som lätt lastbil. Så körde runt på en parkering mest.
Sen åkte vi hem och bytte bil. Så körde jag runt typ överallt och ingenstans. Nej men ni fattar. Körde på jättesmala och krokiga vägar, s lite jobbigt när man mötte någon. Men det gick!
Nu är jag snart framme så måste sluta ;) slutar 13:50 idag och sen ikväll blir ett orkestern! :D
Ha en bra dag! Puss :*

Av Victoria Eliasson - 26 augusti 2012 17:13

Hej på er! :) Hoppas ni haft en bra helg :) Vet att uppdateringen varit dålig, men ska försöka bättra på det nu ;)

Kom hem från Sofia runt halv tre typ. Vi har typ inte gjort något ;) Haha jo men vi har sett på tv, film, varit ute på promenader och snackat ;) Typ det. Var i alla fall en riktigt mysig helg! :))


Min bror kom hem från Mallorca igår kväll typ. Så när jag kom hem fick jag en "present" elr vad man ska säga ;)

En jättefin handduk där det typ stog Mallorca och så ;)

Ska ut och övningsköra nu så måste skynda mig. Uppdaterar mer när jag kommer hem. Puss :*

Av Victoria Eliasson - 26 augusti 2012 14:00

Jag har några rädslor. Det är dels för äckliga djur och insekter, typ spindlar, ormar.. Ja sånna! Finns inget äckligare än de! :s  

Men det är också för att förlora någon som står mig nära och som jag älskar. T.ex. min familj eller en nära vän.

Tänk att förlora någon som betyder så mycket för dig, hur går man vidare efter det liksom!? :s Utan dom vill jag inte leva!

Tänk bara att förlora typ sin mamma, syster eller något sånt. Någon som betytt jättemycket i hela ditt liv. Tänk att diu aldrig mer kommer få träffa personen. Aldrig mer prata med den, skratta, gråta.. Asså alla sånna "speciella" stunder som du inte kan få med vem som helst. Usch nej! Det vill jag inte uppleva. Men det är väl dom flesta rädda för..!?


   

Av Victoria Eliasson - 25 augusti 2012 16:07

Hej på er! :) hoppas allt är bra med er ;) det är de här i alla fall :)
Ligger med Sofia i soffan nu och kollar på tv ;) har inte gjort något på hela dagen typ.
Typ vid halv nio imorse tog vi en morgonpromenad, sen gick vi in och gjorde frukost.
Så satte vi oss vid tv, tittade på "another Cinderella story" ;) aldrig sett den förut men den var fin ;)
Sen har vi varit ute en stund till, fixat lite här "hemma" och nu sitter vi då igen vid tv ;) haha så slöa så det är sjukt! xD
Igår när jag kom satt vi och snackade typ hur länge som helst. Sen gjorde vi varma mackor och tittade sen på "the last song" åh den är så fin!!

Sofia är social och sover just nu.. Haha hon har gjort de en stund. Men ska ta och väcka henne om en stund x) hehe
Ha de bra så länge :*

Våran goa frukost! Hallon smoothie och rostat bröd (Y)

Av Victoria Eliasson - 25 augusti 2012 16:00

Jag har ingen bild på oss från nu liksom. Dom jag har är från när vi var små. Så det får bli en sån bild istället ;)


 

   

Ovido - Quiz & Flashcards