victoriaeliasson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Victoria Eliasson - 22 augusti 2012 16:14

Hej på er! :) hoppas ni haft en bra dag, både om ni vart i skolan eller fortfarande har sommarlov ;)
Ja jag sitter nu på tåget igen då. Slutade för en timma sen ungefär. Var en helt okej dag xD haha nej men fick reda på hur mitt schema verkligen ser ut. De blev helt okej. Trodde jag skulle börja åtta varje dag, men så blev det inte :D
Något som dock inte var lika kul, vi blir 31 stycken i klassen! :s lite för mycket asså.. Några kompisar går i parallell klassen. Dom är 7.. Aja så är de ;)

Imorgon börjar jag iaf 9:50 tror jag de va ;) slutar typ 11:50 elr nått. Inte kollat schemat jättenoga ännu. Men i så fall är de rätt bra :))

Har typ inget mer att skriva nu tror jag. Bloggar mer ikväll. Kanske ska träna med Sofia också. Men får se :) ha de ;) puss :*

Av Victoria Eliasson - 22 augusti 2012 12:00

Har några stycken, men denna tror jag är min absoluta favorit ;)


Av Victoria Eliasson - 22 augusti 2012 11:00

Danny Saucedo på sin facebook sida. Jag tyckte det var väldigt bra skrivet!! Läs och tänk på det han skrev. Jag ska gå in med den inställningen idag. Gör det du också!


Tänd till nu! Sommarn är snart över och du har fått vila och kanske se dig omkring, träffat släkt, vänner, familj. Du har fått njuta lite av ledighet.   
Försök minnas de riktigt goda stunderna från sommarn och använd den goda energin du får av den till att fokusera ordentligt nu inför skolstarten, jobbet eller ansökningsintervjuerna.   
Ha ett tydligt mål. Skit i idioterna runtomkring. Dem finns alltid där, alltid. Så skippa dem och hitta din drivkraft. Enkla knep att tagga till inför skolan: ...
 
- skaffa nya pennor, block och almanacka. Strukturera studierna.
- visa läraren tidigt att du har höga ambitioner i ämnet.
- inför varje lektion, säg till dig själv att du ska ta in allt som läraren säger. Gör varje lektion värdefull. Är det en dålig lärare, Well, make the best out of it.
- snälla, skit it att imponera på alla andra med coola kläder, skor, hår, naglar, prylar. Det om något tar fokus från vad skolan är till för. Kom ihåg varför du går i skolan. Du bygger DIN framtid. Ingen tar hand om den åt dig, ingen kommer bry sig om ditt liv. Det är DIN uppgift. Så se fan till att göra det  till en sweet ride. Kom igen nu!!!
 
Ladda, Skita, Skjut.
 
Kärlek Danny Saucedo
 
 
Och detta: !
 
 
Okey... Here we go.
 
Jag vet att det inte alltid är lätt att komma tillbaka efter ett sommarlov. Det är inte alla som kunnat resa iväg eller gjort något asfett under sin ledighet, om man nu ens haft ledigt i sommar. Man kanske inte kan mäta sig med sina vänner eller de andra på jobbet eller i klassen. Det är lite som kring julafton eller födelsedagen, "vad fick du i julklapp/present."
jag har alltid tyckt att det är en jobbig fråga att få för vi hade inte så värst imponerande presenter i min familj, om man jämförde med de andra kidsen i min klass.
Samma sak gällde mina somrar. Ingen häftig semester att skryta om där heller... Men jag tänkte såhär;
 
Om jag ger mig fan på att bli bäst på det jag vill göra, om jag lägger ner min tid och energi på plugg och ser till att komma in dit jag vill så kanske jag en dag får uppleva häftiga resor, kanske har råd att ge bort en fin present eller köp en till mig själv...
Om jag bara fokuserar och prioriterar på det som egentligen är väsentligt och viktigt just nu - så kanske jag får det bättre sen.    
Ja, nu kanske du tänker, men vaddå, du sökte ju bara idol och så var det klart. Mja... Så kan man ju se på det. Vi är rätt många som gick igenom det programmet.... 88 finalister om jag inte tänker helt fel. Vad gjorde att jag höll mig kvar?  Jo, jag var förberedd på det. Jag har pluggat musik från första klass till universitet, gått efter skolan och sjungit, spelat, övat, dansat, tränat, pluggat och slitit under alla år.   
 
All min tid gick åt min dröm. Som för många bara "råkade hända" via idol. Programmet var min katalysator. Där fick jag visa vem jag var och vad jag kunde utifrån allt jag fått med mig under min uppväxt.    
Kära läsare, jag har alltid haft en dröm och ett tydligt må i mitt livl. Det blir så mycket lättare då. Nu behöver man såklart inte drömma lika stort som jag. Det räcker självfallet med att drömma om att få jobba som servitör/servitris bara för att man är service-minded och älskar att möta människor...
Du avgör vad du vill syssla med såklart, men för din egen skull, ha ett mål i livet.
 
Av Victoria Eliasson - 22 augusti 2012 10:18

Godmorgon! :) Hoppas ni alla sovit gott. Själv har det la gått sådär på det ämnet..

Vaknade klockan sju och kunde inte somna om.. -.- Lagom segt! Så låg och kolla på film några timmar. Gick upp typ nio. Så nu har jag duschat och nästan fixat färdigt mig inför skolan! Haha det var länge sen man sa ;)

Ja men jag är faktiskt taggad! ;) Ska bli kul att börja igen, få ordning på vardagen och komma igång igen.

Klart det är gött med sommarlov, men dom senaste dagarna har jag inte haft någonting att göra. Bara gått omkring och väntat på att något ska hända :( Då är det inte så kul att vara ledig.

Jag börjar då klockan 14. Ska möta Felicia utanför skolan typ halv två, så tar tåget ett. Regnar as mycket idag.. så hoppas det hinner sluta eller i alla fall bli lite mindre innan jag ska gå. Så segt att komma helt genom blöt till skolan.. -.-

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på tills jag ska gå. Har lite saker att fixa, men det tar inte så lång tid. Så ja får la se ;) Måste fixa mina naglar iaf. Får äntligen måla dom med vanligt nagellack igen. Mina två veckor med stärkningsmedel är föbi (Y)


Nej tänkte fixa något inlägg också som kommer upp under dagen. Så de blir att göra nu, sen så vet ni ju vad jag ska göra ;) Ha en bra dag och lycka till alla som börjar skolan idag! :D Puss :*


             




Av Victoria Eliasson - 21 augusti 2012 18:24

Hejsan! ;) Haft en bra dag? :) Min har varit jättebra! (Y)

Var ju då med mamma på jobbet idag. Började klockan nio, jag slutade typ halv fem. Eller jag gick då för att hinna med bussen ;)

Ja dagen idag har då spenderats med 14 urmysiga ungar! Dom är verkligen härliga hela bunten! :D Vi har varit ute och lekt några timmar både innan och efter lunch. Väldigt spännande att stå och putta en gunga i typ en halvtimma med en unge som vägrar gå av.. x) Sen har vi också varit inne och lekt och ja typ de vi gjort ;) Såklart ;)

En tjej friserade även mitt hår. Hon är precis fyra nu och är inte jättebra på att sätta upp tofsar. och jag är ganska så håröm... Japp, vissa stunder trodde jag allt hår skulle lossna! :s

Firade även två barn som fyllt år. Dessutom systrar ;) Så det var skojj :)

Ja så gick jag då halv fem och nu är jag hemma. Varit det i typ en timma nu. Sen jag kom hem har jag hunnit ge "mina" djur mat, äta och tvätta en tröja. Ja intressant.

Ska i alla fall ut och gå med Sofia nu. Blir la ute några timmar (y)  Har mycket att snacka om ;) Haha


Bloggar kanske något mer ikväll :) Ha de, puss :*


 

Av Victoria Eliasson - 21 augusti 2012 16:00

Kan säga att det tog ett tag att hitta en bild på mig. Gillar inte att vara med på kort, så finns inte så många ;)

Vet inte exakt hur gamla dom här bilderna är. Men ett-tre år kanske!? ;)


Haha så fula! ;)


       

Av Victoria Eliasson - 21 augusti 2012 13:00

Jag tänkte tipsa om en app som jag läste om på Stinas blogg ;)

Blogkeen. Men man kan även använda den på datorn:  http://www.blogkeen.com/

Asså det är typ en sida där man kan lägga till sina favoritbloggar. Eller bloggar man vill följa liksom. Så kan man samla alla sina favoriter på ett ställe. Sen står det direkt när någon av bloggarna har uppdaterat. Då slipper man också gå in på bloggarna hela tiden och se om dom skrivit något ;)

Tycker själv att denna appen är väldigt bra. Inte använt den så länge ännu, men än så länge har den funkat bra :)

Så testa den! ;)


Titta gärna in på Stinas blogg också ;) Verkligen rolig att läs! :) http://stinamaria.bloggplatsen.se/ 


                                                  
         


 

Av Victoria Eliasson - 21 augusti 2012 11:30

Hej på er! :) Hoppas ni sovit gott och drömt sött :) Haha

Jag tror jag gick upp runt sju imorse. Då fixade jag mig och ja sånt. Sen typ kl åtta åkte jag med mamma till jobbet.

Så där är jag just nu ;) Tror jag!? Om jag inte stuckit iväg någon annanstans ;)
Ja jag vet ju inte riktigt vad jag gör nu. Men kan gissa att vi varit ute en stund med barnen och att vi snart ska gå in och äta lunch ;) Sen "leker" jag eller tar hand om barnen :) Typ det jag gör! :))

Vet inte exakt när jag kommer hem. Mamma har möte ikväll, så antingen åker jag med hennes kollega hem. Eller så tar jag en buss. Men det hade jag inte bestämt när jag skrev detta igår ;)

Ja vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Lite svårt att komma på något när man skriver in i framtiden ;)

Hörs istället när jag kommer hem. Puss :*


Kan få en bild också :) Många år sen :)


    

Ovido - Quiz & Flashcards