victoriaeliasson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Victoria Eliasson - 16 augusti 2012 21:06

Godkväll :) precis kommit in från en långpromenad med Sofia. Gick i lite mer än två timmar. Så det var gött ;)

Ja förut tänkte jag vara social med Linnea, men nej! Hon hade inget större intresse av att snacka med mig. Så de blev inte så.
Satt istället och läste lite olika bloggar. Och sen tog jag en snabb men välbehövlig städning av mitt run. Gjorde inte så noggrannt men ja de blev bättre i alla fall ;) sen gick jag ut mer Sofia och ja sen vet ni resten ;)

Nu blir det "Hawaii five- 0" tror faktiskt det är en av mina favoritserier ;)
Blir nog sista inlägget för ikväll. Vi hörs imorgon :) puss :*

Av Victoria Eliasson - 16 augusti 2012 18:30

När jag var hos Felicia såg vi ju på film. Två i och för sig, men kommer bara ihåg vad den ena heter.

Ingen aning om den är gammal eller ny, men bra var den i alla fall (Y) Så har ni inte sett den, gör de!

Här kommer trailen. Kolla in "Ben Miliken" också! Ser riktigt bra ut! Haha :*


Av Victoria Eliasson - 16 augusti 2012 18:00

                           


Från en av mina favoritfilmer,

men nästan bättre på engelska.

Därför både och.




- Vad man än gör i liver så är det meningslöst.

Men det är väldigt viktigt att man gör det

för,

ingen annan gör det.



- Whatever you do in life, it's meaningless.

But it's very important to do it

because,

nobody else does.

Av Victoria Eliasson - 16 augusti 2012 16:43

Hellu :) Hoppas ni haft en braa dag! :) Det har min varit (y)

Som jag sa imorse så skulle jag och Linnea åka med mormor och morfar och bada. Mormor sa igår att hon skulle ringa typ nio. Men trodde inte hon menade så bokstavligt! Prick klockan nio ringde hon.. Haha men var som tur var vaken x)

Sen kom dom en timma senare och hämtade oss. Hade tänkt åka ut med båten, men så blev det rörtången istället. För mina kusiner skulle dit och då var det lite roligare för oss liksom ;)

Det var okej där ute, det blåste lite och det vara typ bara varmt när solen var framme och det var den inte hela tiden heller. Så badade ett tag, fanns dock några maneter så inte jätte kul men ingen brände sig i alla fall (y)

Sen letade vi efter musslor till Lukas, för han ville fiska krabbor. Så kom några andra barn och frågade om vi kunde ta upp åt dom också. Så varför inte liksom!? ;) Haha och sen badade vi lite till och ja sånt där :)


Mormor och morfar skulle bort vid typ tre eller nått, så dom var tvungna att vara hemma klockan två. Så åkte därifrån runt halv två. Men det var rätt bra ändå. Så då fixade vi lite mat när vi kom hem och sen har jag legat i gräset och sett på film, lyssnat på musik, ätit lite glass och mest tagit det lugnt ;) Soft med sommarlov!


Men om en vecka drar skolan igång igen då. Om exakt en vecka har jag la gjort min första skoldag idag då.

Fått reda på mitt schema också och det börjar bra.. Slutar tolv på torsdagar och ett på fredagar. Så skönt att börja på en torsdag då (y) Dock inte lika roligt dom andra dagarna.. -.- åtta till halv fem på tisdagar. Det är lite långt asså :s tyckte det var långt förra terminen, då gick vi halv tio till halv fem... Sen slutar jag typ halv fyra dom andra dagarna och börjar åtta varje. Men men..


Tänkte sociala mig lite med Linnea nu ;) Hörs sen :*


Bilder från idag:


         

Av Victoria Eliasson - 16 augusti 2012 07:44

Godmorgon! :) God vet jag i och för sig inte.. Vaknade klockan sju.. -.- Kunde inte somna om. Så nu ligger jag i sängen och läser bloggar och lite sånt. :) tänkte i alla fall kolla på en film nu (y)

Idag tror jag att vi ska åka och bada med mormor och morfar. Kanske åker ut med deras båt eller så åker vi till rörtången eller något sånt ställe ;) Mormor ska i alla fall ringa och kolla om typ en timma. Så får se vad som händer ;)


Kände just att jag är as hungrig.. Men orkar inte gå upp och äta ännu.. Intressant va!? x) Haha. Detta blev ett kort inlägg, men ska som sagt titta på film nu. Hörs senare Puss :*




ÄLSKAR verkligen denna filmen! Sett den typ hundra gången, men den är fortfarande lika bra! Robert spelar så bra i denna filmen. Han är så otroligt gullig mot sin syster också :')



Av Victoria Eliasson - 15 augusti 2012 19:56

Hejsan :) Har nu precis kommit hem från stranden ;) Helt underbart där ute! (y)

Tänkte berätta kort om helgen eller vad man ska kalla de ;)

Har ju ändå uppdaterat lite medans jag var i Landvetter. Men i söndags åkte jag ju i alla fall dit.

Badade med dom på kvällen. As gött! Sen såg jag på film med Molly :*


I måndags började jag då passa barnen från klockan sju. Tänkte att om jag hade lite tur kunde dom sova till i alla fall halv åtta- åtta. Men sån tur hade jag inte nej! Vilmer kom upp precis när Jessica och Mats åkte till jobbet. Alltså klockan sju.. -.- Så kom Molly upp en liten stund senare.

Dagen startade med att vi satt och tittade på tv en liten stund. Men redan halv nio ville odm äta frukost. Så det blev en rätt lång dag på så sätt. Hade liksom klätt på oss, ätit frukost och allt strax efter nio..

Men vi klarade dagen. Vi gick till lekplatser typ hundra gånger, målade med gatkritor, och skojjade typ (y) Blev lite små "bråk" men det gick över rätt snabbt :)

Sen på kvällen tittade jag på någon svensk drama film. Kommer inte ihåg vad den heter, men den var lite rolig.


Igår sov dom liite längre. Sen tittade vi på tv halva morgonen. Fick dom att titta på sommarlovsmorgon också (YY) Haha så det betydde lite "sovmorgon" för mig ;)

Sen gjorde vi ungefär samma saker som dagen inann. Men Elliot var med Jessica på jobbet så det var bara två ungar att passa igår. Det gick mycket bättre och dom var på bra humör nästan hela tiden. Så det gick framåt :) Gick även till centrum och köpte glass vilket var en succé :))

Så innan jag åkte hem badade vi ett tag i poolen. Gött med ett kvällsdopp :)


Som tack för hjälpen fick jag två presenter. En as snygg, (tycker jag iaf) slapp tröja med amerikanska flaggan på och lite saker från "the body shop" :) Så det var roligt att få sånt i stället för pengar :)


Ska äta alldeles strax och sen vet jag inte riktigt ;) Sitta ute i kvällsolen kanske (y)

Imorgon har jag inte planerat något ännu. Är antagligen själv hela dagen igen, så har smsat Sofia och ska kolla om vi kanske kan träffas :) Hade vart skojj!

Men måste dra nu för nu är maten klar och jag är sjukt hungrig! Ha en bra kväll :*



Mina söta små änglar :*
     
Detta fick jag ;)


   



Av Victoria Eliasson - 15 augusti 2012 16:34

Hej på er! :) Hoppas ni haft en bra dag än så länge!? :) Min har varit helt okej.

Har egentligen inte gjort något. Var ute och gick en morgonpromenad med Sofia. Eller morgon vet jag inte men.. jaja ;)

Sen var jag hos farmor en stund, fick också pengar för när jag städade hos henne (y) så nu är jag riik! haha nejdå, men det var gött :)

Sen solade jag ett tag. Låg i gassande sol i typ 1 timma. Trodde seriöst att jag skulle koka ihjäl! :s Så la mig i skuggan istället. Haha men det var väldigt skönt det också :)

Nu kommer mamma snart hem och då ska vi ut och bada! :D det kan behövas ;) Vet inte hur länge jag är borta, men det märker vi ju (y)

Men ska dra och packa badkläder och lite sånt nu. Skriver ikväll när jag kommer hem :) Ha de. Puss :*




 

verkligen en av mina favorit bilder!


Av Victoria Eliasson - 14 augusti 2012 23:04

Hej på er! Hemma nu! :) hoppas ni haft det bra.
Täbkte bara skriva lite snabbt.
Kom hem runt sju idag, denna dagen har gått rätt snabbt och den var mysig och rolig :)
När jag kom hem satte jag mig på balkongen med mamma och Linnea. Sen gick jag ut på promenad med Sofia. Sjukt länge sen nu, så det var kul! :)
Ligger nu i sängen och smsar bla ;) ska lägga mig nu, är sjukt trött. Vaknade halv sex både idag och igår :( lite jobbigt att vakna så tidigt och inte kunna somna om.. Så ska sova nu!
Imorgon har jag inget planerat. Ska försöka skiva om mina dagar i landvetter iaf ;) sjukt jobbigt att skriva på telefonen, så ska sluta nu. Sov gott :*

Ovido - Quiz & Flashcards