victoriaeliasson

Alla inlägg under juni 2012

Av Victoria Eliasson - 6 juni 2012 19:32

Hejsan :) Kom hem för en liten stund sen. Var ute och gick med Sofia i två timmar, elr ja gick och gick.. vi gick la i en och stog stilla och snacka i en :p haha men der var skojj!

Idag blev det jobb. Började sju och slutade fyra. Rätt lång dag.. men ja skönt när man får pengar för de iaf :p

När jag kom hem åt jag och sen gick jag ut. Så har inte hunnit med något mer.

Igår var vi ju då på Marstrand, eller koön egentligen ;) Åh, alla klänningar! Så sjukt fina. Vill oxå gå på bal :( De va iaf riktigt roligt att se alla.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jo jag ska fixa mina naglar.. Haha låter lite töntigt, men de behövs de oxå :p

Blev ett kort inlägg. Men ska se om jag hittar några bilder jag kan visa nu oxå ;) Vi hörs :*  

Lite somrig bild :)

Av Victoria Eliasson - 5 juni 2012 15:46

Tjeena ! :D As glad nu! :D Sista arbetet inskickat för hela ettan !! :D Plus lång helg, så ska inte till skolan förrän på måndag! Hela dagen har dessutom varit helt grym!

I morse började vi med ett oförberett prov i matte. Muntligt np.. Lite små segt sådär.. -.- Men de va ändå okej.

Fick oxå veta att jag fick D på övriga np i matte. Blev jätteglad, kändes verkligen dåligt när jag gjorde de. och slutbetyget blev C :D Hade bara g (eller e) på högstadiet så de känns bra.
Sen hade vi två lektioner som va frivilliga att gå på. Men jag valde att göra klart uppgiften på lektionen så jag slipper sitta hemma. Så blev klar med den, blev dessutom jättenöjd med innehållet ;D

Sen hade vi svenska i typ 5 min. Han sa att han inte hade något speciellt för oss att göra, men att han kunde hitta på något. Så frågade jag om vi fick gå och de fick vi. Så va hemma alldeles efter två.

Gjorde då klart naturkunskapen som vi jobbat med hela terminen :D Läraren sa att vi inte behövde komma på hans lektion på torsdag om arbetet var inskickat innan de. Så då blev jag ledig.

Så skönt att allt är klart! :D Humöret är på topp och livet leker! :D Haha de börjar närma sig slutet nu!

Snart blire då att åka till Marstrand och titta på alla som ska på bal :D Sen ska jag hem och bara slappa och fira att allt plugg är slut ;D haha. Eh ja.. hade la inget mer att säga. Bloggar kankse när jag kommer hem igen ;) Ha d :*


 

Felicia och jag ;)

Av Victoria Eliasson - 4 juni 2012 22:22

Hej :) Idag har varit en lugn dag. Hade svenska imorse, fick veta att jag får C i slutbetyg! Så blev rätt nöjd faktiskt :D

Sen på dom två sista lektionerna såg vi på "pay it forward". Jag tycker de är en riktgit bra film ;) Lite sorglig dock..

:( Men gillar sånna filmer. :p Verkligen värd att se, om man inte gjort de!
Slutade lite tidigare idag oxå, men blev väl runt halv tre ändå. Hemma gjorde jag klart en matteuppgift. Ja hoppas iaf att den är klar. Får se lite hur de blev med den.

Sen gjorde jag chokladbollar med syrran. Så blev de filmmys tillsammans :D De va mysigt. Har inte gjort så mycket sen. Vi spelade lite, jag och Linnea. Alltså flöjt/piano ;) Haha ja sånna är vi, gillar musik! :D

Nu har jag suttit och snackat med mamma en stund, så Mormor ringde oxå, så pratade med henne. Alltid lika skojj :)

Ska lägga mig nu iaf. Imorn blire skola mellan typ halv nio och halv tre. Till Marstrand på kvällen och kolla på alla Mimers elever som ska på bal där :D De ska bli skojj, eftersom man känner väldigt många där ;)

Så sov gott och ha en bra dag imorn ;) Hörs väl någon gång där. Puss :*


 
Pay it forward ;)

   

Av Victoria Eliasson - 3 juni 2012 21:01

Hejsan! Kom hem för en stund sen efter en full späckad dag. Nej inte så kanske men ja har gjort en del ändå ;)

Var först i kyrkan i morse. Sen åkte vi till mormor, eftersom hon fyller år idag ;) Jag har gjort en almanacka till henne, med kort som jag tagit, som hon fick idag. Hon blev jätte glad :D Kul att kunna använda korten till något. Så fick hon ett halsband oxå. ;) Sen fick lunch där och tårta och sånt. Så va några av kusinerna där, så de blev att jag lekte med dom ;) Haha så söta :* Sen åkte vi hem runt fem. Va bara hemma en stund, för sen åkte jag och mamma på typ en musikgudstjänst. De va några som skulle spela där som jag ville lyssna på, så tänkte att jag kunde åka med ;) Ja men de va lite snyggt! Kom hem typ halv åtta, sen dess har jag inte gjort så mkt. Ska väl fixa lite saker för imorn. Sista veckan nu då.. Elr ja den är inte hel denna veckan heller :D Gjorde min sista hela vecka för länge sen. Haha iaf ledig onsdag och fredag ;) Så ska bara till skolan 6 dagar till !! :D Så grymt gött !!

Imorn är de ingen orkester så får la plugga lite igen då. Bara tre arbeten kvar ! Så får se till att göra dom liksom ;)

Men ska fixa lite grejer nu ;) Ha de gött :D Puss :*


Halsbandet hon fick ;)

 



Av Victoria Eliasson - 2 juni 2012 22:30

Hej på er :) Skrev ett ganska långt inlägg igår kväll, men så funka inte internet så allt försvann. Så skrev jag igen..de försvann oxå! Så då struntade jag i de.

Men igår blev de iaf jobb igen, mellan 7 och 13:10 typ. Så de va skojj. När jag kom hem klippte jag gräset i 1 ½ timma, sen pluggade jag. Sjukt tråkigt va de. Så dum som jag är slutade jag efter en liten stund ;) Sen hände inte så mkt mer igår.

Idag var jag med mamma och handlade. Var först i Kungälv, köpte present till mormor som fyller år imorn :D jag köpte också en pärm med register till alla min lösa noter ;) De va riktigt skönt, så nu har jag ordning på dom ! :D

Sen när jag kom hem åt jag och sen klippte jag gräset igen, fast på andra sidan huset. Höll på ungefär lika länge som igår. As jobbigt att gå med en sån där handgräsklippare ! :o men gillar inte att köra och klippa.. så fick nöja mig med den. Sen gick jag in och pluggade. Bestämde mig för att komma någon vart med dom där arbetena. Har liksom tre stycken till denna veckan. Kom ganska långt med naturkunskapen faktiskt. ;) Riktigt nöjd, inte så mycket kvar. Hatar no liksom, så de va väldigt svårt. Typ "Hur omvandlar de förnyelsebara energiformerna solenergin?" Ja inte vet jag!

Så de tar lite tid att gör detta.. Ganska många uppgifter/frågor. Jaja sen hjälpte jag iaf mamma med maten och gjorde en jordgubbs cheescake med jordgubbar på till ikväll ;) As gott ! :D Har sett på tv en stund, så nu ska jag nog lägga mig och läsa ;)

Imorn blire till mormor och fira henne och.. ja vet inte. Hoppas jag inte behöver plugga, men de lär jag väl inte slippa ifrån :( Iaf god natt :*


 

Jordgubbs cheescake :D

Ovido - Quiz & Flashcards