victoriaeliasson

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

The greatest pleasure in life is doing what others say you can't do

Av Victoria Eliasson - 23 mars 2013 06:30

Jag har märkt, i alla fall det senaste att jag är en morgonmänniska. T.ex idag vaknade jag klockan sex och kan omöjligt somna om. Vet inte vad det beror på, att jag inte är trött eller att jag bara tänker på för mycket saker som jag inte kan släppa, jag har ingen aning kanske en blandning. Jag går även mycket hellre upp sju på morgonen för att plugga än att sitta uppe till tolv. 

I alla fall, när jag nu vakande så tidigt idag så tänkte jag hur skönt det hade varit att gå ut och springa eller i alla fall ta en promenad. Vilken otroligt skön start på dagen! För jag har inte tränat på typ en månad på grund av allt plugg. Jag hinner inte träna på kvällarna helt enkelt, all min tid går åt till plugg. Men jag behöver det, och jag vill träna! Tro det eller ej, men jag saknar träningen. 

Så om jag då gick upp en timma tidigare- som jag oftast brukar ändå- men istället för att plugga hela tiden går jag ut. Då kommer jag få en bra start på dagen och kommer kunna koncentrera mig bättre sen både i skolan och när jag pluggar hemma. Det kanske gör att jag lär mig sakerna lättare. 

För så som det var i söndags, att jag sitter och pluggar hela dagen men knappt kan provet ändå, det kommer inte hålla i längden. Denna veckan som kommer har jag så äckligt mycket att göra. Tre prov och en inlämning, måndag, tisdag och torsdag. Hur jag ska få godkänt på allt och samtidigt inte dö själv, det vet jag inte. 

Men om jag då går upp lite tidigare på morgonen, tar en runda och sen antingen pluggar eller går till skolan. Så kanske mina resultat blir bättre.. 

Jag kan inte säga att det skulle hålla för alltid. Att jag kommer börja med detta och inte sluta. För det vet jag att jag kommer och det kommer vara många gånger som jag verkligen inte vill gå upp. Men om jag kommer över den första kanten, så inblillar jag mig i alla fall att det blir mycket lättare efter det. Det kommer bli jätte jobbigt att överhuvudtaget ta mig dit och jag kommer många gånger ångra att jag ens började men jag kanske ska ta chansen och testa. Jag förlorar ju ingenting på att försöka. Är det inte värt ett försök? 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Eliasson - 4 juni 2013 18:57

Hejsan! :D Det var otroligt länge sen jag skrev sist. Har inte haft så mycket lust till det och i princip all min vakna tid har gått åt till plugg. Är på väldigt bra humör just nu så tänkte bara slänga in något ;)  Skolan är snart slut och det är u...

Av Victoria Eliasson - 28 april 2013 10:30


Halloj! :) Gick upp för en stund sen och åt frukost men nu har jag hamnat i sängen igen.. ^^ Är sjukt uttråkad, har verkligen ingenting att göra O.o Det är as skönt att inte ha något att plugga på, eller det har jag ju. Men inget som är jätteviktigt ...

Av Victoria Eliasson - 21 april 2013 11:16

Hejsan! :) Ska snart åka till Kungälv och spela. Genrep för ikväll nu, ska vara där typ tolv. Sen är det konsert ikväll eller eftermiddag. Är ganska så nervös kan jag meddela, vi är fyra orkestrar som spelar tillsammans, Så det lär nog bli rätt snygg...

Av Victoria Eliasson - 17 april 2013 14:28


                      Hejsan! Ett tag sen jag skrev nu och har la egentligen ingenting jätte spännande att berätta. Men tänkt slänga upp något ändå ;)  Har varit en rätt slapp dag. Kom försent först på grund av tågen, massa in...

Ovido - Quiz & Flashcards